FANDOM

Peter Evans, a właściwie Peter Matthew Evans (jap. ピーター·マシュー·エヴァンス, pol. Piotr Mateusz Evans) – tytułowy bohater i główny protagonista kilku serii Bakugan. Jest graczem Haosu, byłym członkiem BakuGalaxy, a także strażnikiem absolutnego Haosu, jednej z domen absolutnych.

Wygląd Edytuj

Peter jest wysokim, brązowookim nastolatkiem o dobrze zbudowanej sylwetce. Jego czarne włosy są z pozoru uczesane, lecz w rzeczywistości nie poświęca im zbyt dużo czasu i często zmienia fryzury, natomiast oczy są (zazwyczaj) koloru brązowego. Podczas użycia Mocy Lodu jego skóra staje się nieprzyjemnie zimna i twarda. Czasem, podczas używania mocy, jego oczy mogą zmienić kolor m. in. na niebieski (moc lodu) czy czerwony (kontrolowanie maszyn).

Początkowo ubiera się w strój składający się z białej koszulki w niebieskie pasy z długimi rękawami i rozsuniętej, błękitnej bluzy. Na prawym ręku nosi zegarek z niebieskim paskiem i srebrnym, stonowanym wykończeniem tarczy. Na nogach nosi granatowe dżinsy i czarne, sportowe buty. W kieszeni trzyma małą, błękitną bateryjkę. Uważa, że przynosi mu szczęście. W tym okresie jego włosy są przyklapnięte, poza jednym, wyróżniającym się na tle innych, paśmie.

Trochę później ma bardziej stonowaną fryzurę - jego włosy nie są tak przesadnie "przylizane" jak wcześniej. Zaczyna nosić mundurek - białą koszule, czerwony krawat i dżinsowe spodnie, choć czasem także czarno-czerwony strój sportowy. Dalej nosi ze sobą wyżej wspomnianą bateryjkę.

Później lekko zmienia fryzurę i częściej chodzi w żółtej bluzie i dżinsach.

PitNewWorld.png

W serii Przyśpieszony Świat, a dokładniej w New World, Evans początkowo wyglądał jak Spriggan z uniwersum Sword Art Online. Ma czarne, stojące włosy, duże, wytrzeszczone oczy, spiczaste uszy, czarny płaszcz ze wzmocnieniami oraz szarawe skrzydła. Jest wyposażony w duży miecz.

PitWieczneIgrzyska.jpg

W serii Wieczne Igrzyska, Peter ma czarne, opadnięte włosy, duże oczy, brązową marynarkę z czerwonymi znakami, białą koszulę i granatowy krawat. Ponadto nosi granatowe spadnie i białe buty. Jest wyposażony w karabin snajperski.

Osobowość Edytuj

Peter jest wojowniczy i niezależny, ciężko z nim się dogadać, chociaż jest z reguły otwarty na ludzi, bardzo komunikatywny i elokwentny. Evans wręcz posiada dar wymowy – to gawędziarz, ale należy brać jego opowieści z pewnym dystansem, bowiem ma skłonności do koloryzowania. To również bardzo zmienny człowiek, który raz bywa duszą towarzystwa, a raz odcina się od wszystkich i bojkotuje wszelkie znajomości.

Gdy chce się popisać, sypie jak z rękawa dowcipami, aluzjami, powiedzonkami. Gdy z kolei zamyka się w sobie, z rozmysłem bojkotuje towarzystwo. Poszanowanie zobowiązań i wierność nie zawsze dorównują chęciom. Odczuwa głód czułości i miłości. Ale trzeba umieć okazywać mu uczucia. Jeśli się je narzuca, ucieka. Jeśli się ich odmawia, również ucieka i blokuje się. W połączeniu z wybujałą wyobraźnią komplikuje mu to życie. Nigdy nie jest pewien, czy naprawdę przeżywa miłość, czy też marzy o niej. Stąd liczne zahamowania uczuciowe.

Ma doskonałą intuicję. Wiele spraw potrafi trafnie przewidzieć. Peter jest bardzo wydajny, zdolny i osiąga świetne wyniki, ale tylko w rygorze stałych obowiązków. W przeciwnym wypadku staje się leniwy, zbyt marzycielski i zaprzepaszcza swe możliwości. Niestety nie potrafi sam sobie organizować czasu pracy – przyjmuje zbyt wiele obowiązków i zleceń, pracuje nocami i całkowicie nie dba o swoje zdrowie. Chce zrealizować wszystko, do czego się zapali. Wprowadza chaos do obowiązków i nie kontroluje tego, co robi i co się wokół dzieje. Nie wszystko udaje mu się ukończyć, ponieważ brakuje godzin w ciągu dnia.

Jest poza tym ambitny i posiada zdolności przywódcze – lubi przypominać innym o ich obowiązkach. Uważa, iż na wszystkim się zna i sam wszystko zrobi najlepiej.

Hobby Edytuj

Peter lubi rozkładać i składać z powrotem różne rzeczy. Potrafi się połapać nawet w skomplikowanych schematach, choć samodzielnie potrafi tworzyć konstrukcje proste, lecz bardzo praktyczne. Nie boi się nietypowych rozwiązań.

Umiejętności Edytuj

Peter posiada bardzo wysportowane, giętkie ciało. Poza tym jest silny. Uczy się przeróżnych stylów walki poprzez samo patrzenie na osobę, która już to potrafi.

Piłka nożna Edytuj

Piłka nożna to jest ten sport, który jest najbardziej uwielbiany przez Petera. Jest szybki, zwinny, ma też wyrobione oko. Mimo tego, nie jest zbyt dobrym napastnikiem - celuje nadzwyczaj powoli, sprawdza kilkukrotnie swoje ustawienie i strzela, pomimo swoich predyspozycji, słabo. Dobrze sobie radzi natomiast w odbieraniu piłki innym graczom, jak również rozpraszaniu ich poprzez dziwne zagrywki. Na początku grał na pozycji napastnika, lecz obecnie został przesunięty do obrony.

Moc lodu Edytuj

Lodowe Tworzenie Działo.gif
Peter jest osobą panującą nad lodem. Najczęściej jest on krystalicznie czysty, choć potrafi przybrać dowolny kolor. Moc ta daje użytkownikowi pełną kontrolę nad lodem: możliwość jego tworzenia, magazynowania, przetwarzania, lecz również bezpowrotnego niszczenia. Evans posiadł tą zdolności po utracie swoich bakuganów, prawdopodobnie po wybuchu jednego z reaktorów statku. Peter jest w stanie wytwarzać z lodu broń białą taką, jak: topory, siekiery, młoty, miecze oraz shurikeny, jak również palną czy energetyczną. Jedząc lód regeneruje swoje zdrowie oraz rany, choć powstałą energię potrafi również przekazać innym w celu ich wzmocnienia lub uleczenia.

Inne ciekawe zdolności Edytuj

Peter potrafi również, w ograniczonym zakresie, manipulować bytami w jakimś stopniu zbliżonymi do lodu - kryształami, wodą, parą wodną itd. Potrafi również, dzięki silnej więzi emocjonalnej, połączyć się ze swoim bakuganem - Lightnoidem. Uzyskuje wtedy możliwość użycia supermocy swojego towarzysza.

Evans potrafi również - pod koniec serii <TAJNE /> nawet w 100% - korzystać z mocy swojego alter-ego - Rena Echelona, szybować czy teleportować się bez dodatkowego wyposażenia w postaci skrzydeł czy artefaktów potrzebnych innym do błyskawicznego przemieszczania się.

Bakugany Edytuj

Wyposażenie należące do Petera Evansa czerpie energię ze Źródła Nieśmiertelności. Dzięki temu powiązaniu, wyjściowy poziom każdego bytu ściśle powiązanego z Lightnoidem zależy od jego poziomu mocy.

Anime Edytuj

Po raz pierwszy wystąpił w serii Bakugan: Dziesięć Przedmiotów Zniszczenia. W tej serii najwyraźniej widać jego nieśmiałość, gdyż podlatując do ekipy Luke'a, pyta się chłopca, czy może mu zaufać.

Peter wystąpił w wielu seriach jako pierwszoplanowy lub drugoplanowy bohater m. in. w

  1. Kronika Wojowników;
  2. Powrót Rycerzy Zamkowych;
  3. Czas Zemsty;
  4. Zemsta i Obietnica;
  5. W sieci Mroku;
  6. Galaktyczna Podróż;
  7. Galaktyczne Bitwy;
  8. Galactic Storm;
  9. Galaktyczny Mrok;
  10. Dwa Światy;
  11. Vestalianie i strażnik nieba;
  12. Siedmiu Jeźdźców;
  13. Nowa drużyna;
  14. Wojna Królestw;
  15. Najeźdźcy z Vesury;
  16. Puchar Galaktyki;
  17. Masters of Football;
  18. Ostateczne Starcie;
  19. Nowa Moc;
  20. Równoległy Świat;
  21. Tajemnica Bakuganów;
  22. Ciemny Sojusz;
  23. Strażnicy Wszechświata;
  24. Wojna Mistrzów;
  25. Ognisty Podmuch;
  26. Wielka Eksplozja;
  27. Przyśpieszony Świat;
  28. Najazd Nomadów;
  29. Magiczna Gra;
  30. BakuSchool;
  31. Sekrety Ninja;
  32. Mroczna Tajemnica;
  33. Najeźdzcy Mrocznej Krwi;
  34. The Tales of Mei;
  35. Dziesięć Przedmiotów Zniszczenia;
  36. Zakazana Piętnastka;
  37. Alternatywna Historia;
  38. Dinokugan;
  39. Olimpijski Tryumf;
  40. Sengoku;
  41. Oculus Mundi;
  42. Zew Szafiru;
  43. Zephyr;
  44. Dino Charge;
  45. Inna Historia;
  46. Niebezpieczna epidemia;
  47. Życie nocą.

Powyżej zostało wymienionych wiele serii, choć możliwe, że nie są to jego wszystkie wystąpienia. W poszukiwaniu wszystkich serii udaj się tutaj.

Cytaty Edytuj

„Jeśli robisz to, co kochasz, nic nie może cię powstrzymać”
„Codziennie zapominasz tysiące rzeczy. Może tak o tym też zapomnisz?”
„Wszyscy jesteśmy zawodowcami i wszyscy znamy stawkę.”— do BakuGalaxy
„Powiedz mi, czego dokładnie chcesz, a ja ci szczegółowo wytłumaczę, dlaczego tego nie dostaniesz.”— do Mag Mela

Ciekawostki Edytuj

  • Często wykorzystuje zdania zaczerpnięte z gier komputerowych.
  • Saber jest w nim zakochana, natomiast Red Shooter go nienawidzi.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki