FANDOM

Kraxoss - planeta, na której mieszkają bakugany. Występuje w serii Bakugan: Bitwa o Kraxoss.

Informacje Edytuj

MAPA
Dzieli się na cztery kontynenty: Dendrelię, Alimię, Merię i Kamosor. Rządzi nią rodzina królewska.

Dendrelia Edytuj

Dendrelia dzieli się na trzy regiony: Wietrzną Krainę, Pustynię Din oraz Żabią Dżunglę. Nad Dendrelią rozciąga się Morze Północne. Na zachód jest Ocean Poosh, a na wschód Ocean Kusrob. W Wietrznej Krainie znajduje się Jaskinia Zefiru, w której ukryty jest Kryształ Ventusa. Rozciąga się również tam Śnieżny Szlak, zaczynający się w mieście Bill, następnie kierujący się w stronę miasta Gill i kończący się w mieście Dill. Na Pustyni Din znajduje się Dolina Crysis, gdzie znajduje się Kryształ Subterry. W Żabiej Dżungli są dwa duże miasta Arun i Południowa Przystań.

Alimia Edytuj

Alimia dzieli się na trzy regiony: Krainę Gee - Bee, Pustynię Ixis i Wąwóz Bombo. W Krainie Gee - Bee są dwa duże miasta: Stolica i Bastion Delta, gdzie znajduje się Kryształ Haosa. Pustynia Ixis to wielkie pustkowie, żyją tam w szczególności dzikie bakugany. Jest tam tylko jedno cywilizowane miasto - Gee - Gee. Południowy obszar Alimii jest górzysty. Pomiędzy górami rozciąga się Wąwóz Bombo, prowadzący do miasta Guro. Na zachód od Alimii rozciąga się Ocean Kusrob, a na wschód - Ocean Xux.

Meria Edytuj

Meria dzieli się na dwa regiony: Krainę Wielkich Jezior i Wielką Niewiadomą, które są rozdzielone pasmem Szklanych Gór, gdzie ulokowany jest Kryształ Pyrusa. W Krainie Wielkich Jezior jest wiele zbiorników wodnych, a największe z nich to: Jezioro Bai - Ki, Jezioro Yegoon, Jezioro Ai - Ciuaua, Jezioro Baba, Jezioro Lazlo. Wielka Niewiadoma to obszar, o którym bakugany z Kraxoss wiedzą niewiele. Jest to pustkowie zamieszkałe przez niezależne bakugany, atakujące obcych. Jest tam również umiejscowiony Kryształ Darkusa. Na zachód od Merii położony jest Ocean Xux, a na wschód - Ocean Poosh.

Kraina Kamosor Edytuj

Kraina Kamosor to wielkie pustkowie, w którym żyją dzikie bakugany, atakujące każdego kogo napotkają. Jest skuta lodem i to właśnie na niej jest biegun poludniowy.

Północne Wyspy Tropikalne Edytuj

Północne Wyspy Tropikalne to archipelag leżący częściowo na Oceanie Xux i częściowo na Oceanie Poosh. Wyspy należące do tego archipelagu to: Rug - Nak, Akafis, Juro, Booro, Yaga, Aloak, Tsunami (znajduje się tam Kryształ Aquosa).

Południowe Wyspy Tropikalne Edytuj

Południowe Wyspy Tropikalne to archipelag leżący na Oceanie Poosh. Wyspy należące do tego archipelagu to: Aknupak, Lyrtham, Lyr - Goo, Ta Nug Naro, Ceynel.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki