FANDOM

Bakugan: Bitwa o Kraxoss - sezon serialu anime "Bakugan" opowiadający o wojnie bakuganów o planetę Kraxoss.

Fabuła Edytuj

Na planecie Kraxoss żyją bakugany pokojowo do siebie nastawione. Planetą rządzi król o imieniu Chenoid. Jednak władca zmarł w sędziwym wieku. Na nowego króla wybrano jego syna - Innosoida. Jednak w dniu koronacji w pałac uderza meteoryt, niszcząc go i zabijając całą rodzinę królewską. Kraxoss jest w stanie anarchii. Powstają dwie koalicje: Pakt Nieskończoności (bakugany Pyrusa, Aquosa i Subterry) oraz Pakt Ciszy (bakugany Darkusa, Haosa i Ventusa). Jednak bakugan o imieniu Ichtianoid zbiera drużynę i kontaktuje się z Drago, w celu uzyskania pomocy. Drago natychmiastowo teleportuje się na Kraxoss i obmyśla plan. Celem grupy bakuganów jest odnalezienie jedynego żyjącego członka rodziny królewskiej - Agregora, którego przodek został wygnany z pałacu za obrazę króla. Bakugany teleportują się również na Ziemię, aby znaleźć partnerów.

Bohaterowie Edytuj

Dobrzy Edytuj

  • Michael Kuso Aquos
    • Opis: Michael to młodszy kuzyn Dana, który przyjechał do niego na wakacje. Tak samo jak Dan interesuje się pojedynkami, jest stałym gościem w BakuPrzestrzeni i chciałby przeżyć taką przygodę jak Dan. Od razu, kiedy pojawia się możliwość uratowania Kraxoss, decyduje się wziąć udział w wyprawie.
    • Bakugan: Ichtianoid/Battle Ichtianoid
  • Dan Kuso Pyrus
    • Opis: Dana każdy zna - to główny bohater anime. Po tym jak Drago otrzymuje wiadomość od bakuganów z Kraxoss, od razu lecą na Ziemię po pomoc Dana. Dan od razu zgadza się na pomoc bakuganom.
    • Bakugan: Mega Dragonoid/Giga Dragonoid/Tera Dragonoid
  • Shun Kazami Ventus
    • Opis: Shun to wojownik ninja i przyjaciel Dana. Kiedy Dan i Drago kompletują drużynę, kontakują się z nim. Bez wahania zgadza się pomóc bakuganom z Kraxoss.
    • Bakugan: Skrzydłoid
  • Jake Vallory Subterra
    • Opis: Dan zapoznał się z Jake'em po tym, jak przeprowadził się do nowego miasta. Jake interesuje się pojedynkami i jest fanem Dana. Często rymuje, co trochę denerwuje Dana. Dan i Drago, gdy kompletują drużynę, zwracają się o pomoc do niego. Jake zgadza się pomóc bakuganom z Kraxoss.
    • Bakugan: Rock Coredem
  • Baron Letloy Haos
    • Opis: Baron to Vestalianin. Kiedyś należał do Ruchu Oporu Bakugan. Podobnie jak Jake, jest fanem Dana. Baron znalazł się w drużynie Dana, ponieważ gdy Dan i Drago szukali wojowników, skontaktował się z nimi. Danowi podczas rozmowy z Baronem przyszedł pomysł, aby włączyć go do drużyny. Baron od razu zgadza się pomóc bakuganom z Kraxoss.
    • Bakugan: Flash Nemus/Lightning Nemus
  • Taylor Pinnes Darkus
    • Opis: Taylor pochodzi z Rastilii. Jest gadatliwy i czasami denerwujący. Został oszukany przez swoich kompanów z Rastilii, przez co mało nie zginął. Przyłączył się do drużyny Dana i szuka zemsty na Rastilianach.
    • Bakugan: Eurynomosoid

Źli Edytuj

Zasady pojedynków Edytuj

Aby odbył się pojedynek, jeden gracz musi wyzwać drugiego gracza. W poojedynku może wziąć udział maksymalnie dwóch graczy. Pojedynki odbywają się w trzech rundach, w każdej po 20 tur (10 na jednego gracza). W przypadku, jeśli jeden z graczy wygra pierwszą i drugą rundę, pojedynek kończy się automatycznie i wygrywa gracz z dwoma punktami. W przypadku, jeśli jeden z graczy wygra rundę pierwszą, a drugi - drugą, odbywa się trzecia runda - decydująca. Gracz wyzwany rzuca kartę otwarcia w pierwszej i trzeciej rundzie, gracz wyzywający w drugiej. Karty otwarcia dają bonusy bakuganom według domen. Bakugany mają dwa współczynniki: punkty ataku i obrony. W pierwszej i trzeciej rundzie rozpoczyna wyzwany, wyzywający zaś w drugiej. Gracz podczas swojego ruchu ma do wyboru cztery możliwości:

  • Atak: Punkty obrony przeciwnika zmniejszają się o liczbę punktów ataku gracza;
  • Obrona: W następnej turze przeciwnika obrażenia zadane graczowi, zostają zmniejszone o 50%.
  • Karta supermocy: Są trzy rodzaje kart: czerwone (zwiększają punkty ataku tylko w jednej turze), niebieskie (zwiększające punkty obrony), zielone (dające inne efekty). Efekty kart uaktywniają się w następnej turze gracza. Kart supermocy można użyć tylko 3 razy na rundę.
  • BakuBroń: Użycie BakuBroni (odpowiednik np. bakugan pułapki czy zestawu bojowego) zwiększa punkty ataku bakugana. Działanie BakuBroni trwa następne trzy tury gracza. BakuBroni można użyć tylko raz na całą rozgrywkę.

W każdej rundzie gracz może użyć innego bakugana. Rundę wygrywa gracz, który ma więcej punktów obrony. W przypadku, kiedy punkty obrony przeciwnika spadną do zera, następuje tzw. K. O. Pojedynek automatycznie wygrywa gracz, a bakugan przeciwnika trafia do niego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki